Àfora és l’àgora de Focus, un hub de pensament, un àmbit de reflexió i d’activitats que, prenent com a base la vivència escènica, té l’ànim d’incidir en la vida artística, cultural i social, al territori de la nostra influència.

Disposem de 5 àmbits d’actuació: La Fundació Romea, Àfora Edicions, La 5a Paret, Platea 618 i Espectadors

  • SOLASTÀLGIA

    Fundació Romea - 22 de maig a les 19:00h

    “De què ens serveix, la veritat, si ens és insuportable?”

    “És tanta la resistencia humana a acceptar la pròpia extinció. Espero que Déu ens miri amb pietat, que li fem certa gràcia”

    “Entreveig finals, grandiloqüentso esllanguits, però sempre inevitables. L’únic que no en sé calibrar és l’abast.

    Soc jo sola qui s’ofega? O és només la nostra família? ¿O és tota l’espècie humana? ¿O és el planeta Terra?”

    “Mai no havia pensat que, quan cau un sistema, els ritmes de caiguda no són uniformes.

    Entre els qui fan com si res i els qui lluiten per la supervivència hi ha tots els matisos de la desorientació”

    Extractes de la novel·la d’Ada Castells “Solastàlgia”, que sortirà al febrer del 2023 amb L’Altra Editorial

    Solastàlgia és un neologisme que descriu una forma d’angoixa emocional o existencial causada pel canvi climàtic.

    Barcelona
    Teatre Romea
    22 de maig de 2023

Un diàleg entre l’art contemporani i les arts escèniques.

La Fundació Romea investiga formes artístiques per activar termes com el fervor, la passió, el sublim, la bellesa o la inspiració que paradoxalment provoquen incomoditat. Una incomoditat que es manifesta quan ens mostrem sensibles al món i revelem la nostra vulnerabilitat. Es podria dir que el nostre esforç busca convocar els fantasmes, com va fer Joan Fontcuberta amb l’artista Margarida Xirgu, o Eduard Márquez quan intentava, en certa manera, superar els seus fantasmes per avançar en la seva obra literària.

Web de Fundació Romea

El mur d’intersecció entre el teatre i el carrer, entre l’escenari i la societat.

En el món del teatre es coneix com a quarta paret el mur virtual que separa l’escenari dels espectadors i fa molt de temps que a la interacció actors-espectadors se l’anomena “trencar la quarta paret”.

La 5a Paret és un punt de trobada que ens permetrà atrapar conceptes sorgits de l’escenari i portar-los al camp de la filosofia, per analitzar-los des de diferents angles i formats.

En format editorial per canalitzar les necessitats de reflexió.

Un segell editorial per emparar la voluntat de permanència de l’activitat d’Àfora, i la rellevància conceptual i estètica de seleccionats textos i creadors.

Àfora Edicions neix amb la publicació de tres iniciatives editorials:

Pre-Ocupaciones, sota el títol “Paraísos Perdidos”, dedicat a identificar la nostra part sensible amb col·laboració de diferents autors com Emma Riverola, Fernando Prats, Pep Duran, Helena Tornero, Anna Malagrida, Andrés Lima, Arash Arjomandi, Eloi Fernández Porta, Enrique Ruíz Domènec, Sofía Rincón o Pablo Auladell.

Fer Mutis (Mutandis). 35 focus verbals en les arts escèniques de Màrius Serra. Un encàrrec a l’escriptor i periodista Màrius Serra sobre argot i aforismes teatrals, que ens glossarà conceptes i expressions teatrals més enllà de la seva etimologia, cercant curiositats i orígens ocults.

I l’adaptació del text teatral “Paradís Perdut” d’Helena Tornero, basat en el poema èpic de John Milton i il·lustrat per l’artista Paula Bonet.

Una connexió entre els professionals del sector teatral de Barcelona i Madrid.

618 són els quilòmetres que hi ha entre Barcelona i Madrid, els dos centres teatrals de l’Estat. Volem aprofitar aquesta ascendència per afavorir una relació més estreta entre els professionals d’ambdues ciutats, creant un circuit permanent i uns canals de relació personal, que permetin augmentar les sinergies dirigides a l’increment de la coparticipació i l’intercanvi creatiu i artístic.

PLATEA 618 comptarà amb trobades entre artistes i creadors, i entre gestors i productors, per debatre sobre preocupacions atàviques i sobre nous reptes.

Una línia directa de relació amb els públics.

I Congrés Internacional d’Espectadors de Teatre. Barcelona, del 24 al 26 d’octubre de 2022 al Teatre Romea.

El primer congrés de, per i per als espectadors de teatre, que són art i part.

Té com a objectiu principal convocar els espectadors perquè reprenguin el seu protagonisme, per recuperar l’energia col·lectiva que es produeix quan connecten amb l’actuació d’actrius i actors a l’escenari.

Més de 50 convidats de 25 països, de tots els continents, es trobaran per intercanviar experiències internacionals remarcables que situen els espectadors teatrals a l’eix vertebrador de l’activitat teatral.

Més informació

SUBSCRIU-TE PER ESTAR AL DIA DE L’ACTIVITAT

    T’informem que les dades personals que facilitis en aquest formulari passaran a formar part d’un fitxer responsabilitat de SERVEIS DE L’ESPECTACLE FOCUS, SA, com a matriu del Grup Focus, i que seran tractades de conformitat amb el que disposen les normatives vigents en protecció de dades personals, el Reglament (UE) 2016/679 de 27 d’abril de 2016 (GDPR), per la qual cosa et facilitem la següent informació del tractament: aquest tractament té per finalitat l’enviament de newsletters informatives amb la possibilitat de fer segmentació de perfil per aquest propòsit. Pots exercir els drets d’accés, rectificació, portabilitat i supressió de les teves dades i de la limitació o oposició al seu tractament a l’e-mail dataprotection@grupfocus.cat o al domicili situat a C/ Àvila, 149-155, 08018 de Barcelona. També tens el dret a presentar una reclamació davant l’Autoritat de control (agpd.es) si consideres que el tractament no s’ajusta a la normativa vigent. No es comunicaran dades a tercers que no siguin empreses del Grup Focus excepte per obligació legal.